Nieuw-Zeeland, aankomst

4 december 2012 - Napier, Nieuw-Zeeland

04.12.12 :

We komen met aan in Auckland, Nieuw-Zeeland. Maar 3-4 uur geslapen in de vlieger. Op de luchthaven is er strenge controle op bio-gevaar. Ze hebben schrik dat hun geïsoleerd eco-systeen wordt aangetast door nieuwe, hier onbekende besmetting. We smijten onze boterhammen, rode pepers, kaas, etc… weg onderweg naar de laatste scan en politiehond.

Redelijk groggy komen we met de taxi aan bij de verhuurmaatschappij. We gaan een maand rondrijden en slapen in een “campervan”, een camionnetje dat kan omgebouwd worden tot bed. Deze firma is bekend om zijn kleurrijk met graffiti versierde mini-buskes. We hebben geluk: voor ons geen Bob Marley of bloemekes, maar… Lord of the Rings! Renske blij, want ze wil hier verschillende LOTR-locaties bezoeken en Bart ook, want mijn deur staat vol vuile orcs.

We stoppen aan het eerste grote tankstation en slapen nog een uurtje. Daarna naar het stadje Hamilton. We checken in op de camping en het begint te regenen. Niet iedereen kampeert graag, maar ik ben zeker dat niemand graag kampeert in de regen. Alles vochtig, geen gelegenheid om buiten te zitten of eten te maken, voor WC of douche altijd door het nat,…

We gaan op zoek naar eten en kijken een filpje op de laptop. Ik val vlug in slaap: van 22h tot 2h en dan lig ik wakker tot 5h. We zijn weer ontregeld.

05.12.12 :

We worden gewekt door de eigenaar die op de van zit te bonken. Het is al 12h en we moesten om 10h weg zijn. Oeps.

Nog half in slaap en niet gewassen vertrekken we. Het regent sinds gisterenavond, dus blijven we niet lang in Hamilton. We kopen een gazet en daar staat dat het aan de oostkust droog en warm is.

We rijden naar 400km Napier via Taupo. Taupo ligt aan een groot meer. We bezoeken effe de maffe stoom-velden en het stadje, maar het regent nog, dus rijden we redelijk snel door.

Onderweg veranderd het landschap constant: eerst heuvels met weiland zoals in Waals-Brabant, dan grotere bergen met dennenbossen zoals de Ardennen, een plateau met lage struiken rond het meer en bij onze aankomst aan zee lijkt het Zuid-Frankrijk. Misschien omdat het gras wat gelig is. Geel = droog = geen regen!

De camping aan Napier wordt uitgebaat door een Hollander en we krijgen een plaatsje met zicht op zee. De nacht valt, terwijl we voor de eerste keer in 2 maand ons eigen eten maken. Super.

06.12.12 :

Amaai, wat een verschil met gisteren. Het is nu 8 uur ’s morgens en ik met de laptop op een tuinstoeltje naast de van. Aan de ene kant de zee, aan de andere de groene heuvels. Zacht aangenaam briesje.

1. Denise.:
    7 december 2012
    Eindelijk kan ik een reactie schrijven! Ik had gistermorgen vlug, voor ik vertrok naar de leeskring in de Meent, jouw laatste aanvulling gelezen. Ik had echter geen tijd meer om te schrijven. Toen ik dat 's namiddags naar jullie beiden wou doen, kreeg ik echter het toetsenbord niet meer op het scherm. Heb mij al erg moeten beheersen om het boeltje niet buiten te gooien, en nu lukt het plots.
    Julliekampeerplekje ziet er leuk uit. Ik hoop dat het weer nog goed zit. Ik las in jullie gids dat Nappier na een aardbeving in 1933 volledig in art deco-stijl heropgebouwd is. Dat was de volle periode van die stijl en er staan dus blijkbaar enkele mooie gebouwen. Vanop een bepaalde heuvel moet je ook een mooi uitzicht hebben. Volgens wat ik las is het tijdsverschil met Greenwich 12 uur, dus begrijp ik niet dat jij op 6/12 om 8 uur een bericht schreef en dat ik dit 3 kwartier later hier las. Een beetje verduidelijking graag. Geniet van jullie nieuwe "wereld " .Groetjes.
  2. Bart:
    12 december 2012
    Euh... ik denk dat ik die mail hier om 8 uur poste en jij di emisschien 12 uur later las?