Irkutsk, - 4°C en sneeuw

15 oktober 2012 - Irkutsk, Rusland

15.10.2012 :

Deze mogen van de trein gestapt na twee dagen en drie nachten. We voelden ons al wat raar door zo lang op een kleine ruimte te zitten en door 4 tijdzones te rijden. We hebben enkele keren gedacht aan de sukkelaars die maanden of jaren in een cel in de gevangenis moeten zitten met iemand die ze ni per se graag hebben. Een geluk dat we van ons eerste plan zijn afgestapt om de reis in één stuk te doen. Dan was het 5 dagen op de trein.

Aaahh...een deftige douche.Niet meer die vlugge OKV-was. Oksels, Kruis en Voeten.

Irkutsk is bedolven onder een sneeuwtapijt. Ik denk dat het zowiezo een mooie stad moet zijn, maar nu is ze nog idyllischer. Er zijn hele blokken met houten gebouwen. Héél mooi en gezellig. Deze stad is zeker de mooiste die we al gezien hebben. Authentiek ook.

We hebben in plaats van een kroegentocht een WC-tocht gedaan. Ik weet niet wat we fout hebben gegeten, maar na 10minuten stappen hebben we om beurt acute aanvallen van diarree gekregen, waardoor we tijdens onze wandeling om de haverklap op zoek moesten naar een toilet. We kunnen een Lonely Planet Irkutsk Toilets maken.

We kopen brood en beleg,piknikken op de kamer en kijken naar de verkiezingsuitslag op het journaal. Door het tijdsverschil geraken we niet in slaap.Nu is het hier 1h00, maar waar we 3 dagen geleden waren nog maar 20h00. Ni plezant, maar luxe-probleem.

1. Denise.:
    16 oktober 2012
    Met die tijdsverschillen zullen jullie wel de hele reis last hebben. Hopelijk niet van de diarree,anders ga je er nog als Bart De Wever ui zien en ze kennen die ook in Rusland hé. Vreemd, jij vindt Irkutsk tot nu toe de mooiste stad en hier zullen wel weinigen er al van gehoord hebben. Ik vermoed dat ook het Baikalmeer mooi moet zijn maar dat verneem ik wel in een volgende aflevering.
  2. Katinka:
    18 oktober 2012
    Wow bart en renske, ik heb deze ochtend al een filmpje gezien van het bailkalmeer waar jullie nu naar toe gaan. allez dat denk ik toch.
    zo een zoetwaterzeehond wil ik wel zien, peter Bart ! dat is de enigste plek in heel de wereld waar die te zien zijn. Zo vet !
    dikke kus van jullie kapoen !
    ps ik ben zot van die berenfoto...