Ulan-Ude, 50% Russich, 50% Aziatisch

21 oktober 2012 - Ulan-Ude, Rusland

19.10.2012 :

Weeral een mooie, propere aangename stad. En de bevolking is half Aziatisch en half Russisch. Tof om zien: gemengde koppels, gemengde vriendenkringen,… Het uiterlijke verschil telt blijkbaar niet. Zoals het zou moeten zijn.

Ik ben voor één keer assertief ben geweest en gaan zeggen dat het toch  raar is dat we op ons huwelijksreis twee aparte bedden krijgen. "In de andere hotels krijgen we zelfs Champagne" had ik er bij gezegd. Aan de kamer kon ze niks veranderen, maar 10 minuten later stond er iemand aan de deur met een felicitatie-kaartje van het hotel en een fles schuimwijn. Eerste keer drinken in 13dagen. Jawadde. En op een halflege maag, want  mijn dieet toch aan het lukken. We zijn dan maar naar restaurant beneden in het hotel gegaan om de avond romantisch verder te zetten.

20.10.2012 :

Amaai, wa was da gisteren… Buiten ons was er maar één tafel, met 3 Russische koppel. Na het eten, ga ik effe buiten om te  proberen bellen en als ik terug kom, is Renske aan het dansen met die Russen. Het duurde niet lang of ik had het ook vlaggen en de rest van de avond bij hen aan tafel gezeten. Het moest er toch ooit van komen hè: verbroederen met de locals. Hier betekent dat shots ijskoude vodka drinken en wat veenbessensap om door te spoelen. Een geluk dat we al in het hotel waren.

Ik voel mij niet zo fris vandaag.

21.10.2012 :

Amaai, wa was da eergisteren… Ik voel mij niet nog altijd niet zo fris vandaag.

Dagje op het gemak dus. Uitkijken naar morgen: De maag hopelijk weer in orde en (eindelijk) een nieuw land bezoeken. Pas op, ik ga het wel missen. We zijn het hier nu zo gewoon na bijna drie weken: de norse mensen, het cyrillisch schrift ontcijferen, drie keer per dag dille eten, hand in hand in de kou lopen, de gemoedelijke sfeer, de vrouwen zonder poep, de communistische symbolen,... Hier op het centrale plein staat trouwens het grootste hoofd van Lenin: 7,7 meter hoog, 25 ton.

1. Denise.:
    22 oktober 2012
    Ja Bart, je vrouw even alleen laten is in Rusland blijkbaar niet zo veilig en dan nog met hen verbroederen doet geen deugd aan hoofd en maag als je hun drinkgewoontes volgt. Dat maak ik toch op uit de karige activiteiten van de volgende dag. Hopelijk drinken ze minder sterke dranken in Mongolië. De natuur zou daar nog ongerept moeten zijn wat toch veelbelovend klinkt. Hopelijk weer niet het foute seizoen. Groetjes,Denise.
  2. Bart:
    24 oktober 2012
    Ja ja, twas er wat over. Ma bon, tot nu toe is het de enigste keer dat we alcohol gedronken hebben in 18 dagen. Toch goed bezig zeker.

Hetr verslag volgt nog, maar we zijn inderdaad weer niet in het ideale seizoen om op de prachtige natuur hier te verkennen.Het gras ziet brijn zelfs.

Ma bon, Peking zal weer al wat warmer zijn en daarna is het richting zuidwaarts, dus komen elke dag dichter bij het tropische deel van de reis!

Veel groetjes.